۱۴۰۲ آذر ۵, یکشنبه

سقز؛ عبدالقادر خونسرد عضو سابق تیم موی تای و دارنده دو مدال برنز جهانی به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد

عبدالقادر خونسرد، ورزشکار کُرد اهل شهر سقز و عضو سابق تیم موی تای ایران، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به دلیل مشارکت در جنبش ژن ژیان ئازادی به دو سال و شش ماه حبس تعزیری و همچنین یک سال تبعید محکوم شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیراً عبدالقادر خونسرد، دارنده دو مدال مسابقات جهانی موی تای، توسط دادگاه انقلاب سقز بابت اتهامات “تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران” و “توهین به خامنه‌ای” در مجموع به دو سال و شش ماه زندان تعزیری محکوم شد. وی همچنین به یک سال تبعید به شهر سوسنگرد استان خوزستان محکوم شده است.

به گفته یک منبع مطلع، عبدالقادر خونسرد که هم‌اکنون با پرونده دیگری در زندان سقز دوره حبس خود را سپری می‌کند، به تازگی با مصداق اتهام مشارکت در جنبش ژن، ژیان، ئازادی، با گشوده شدن پرونده جدید و تحمیل حکم قضایی حبس دو سال و شش ماهه مواجه شده است.

عبدالقادر خونسرد، دو مدال برنز را طی سال‌های ١٣٨٩ و ١٣٩١، در مسابقات جهانی تایلند و ازبکستان با تیم ملی موی تای ایران به دست آورده است.

هه‌نگاو؛ شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...