۱۴۰۲ بهمن ۶, جمعه

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سجاد ایمان نژاد، متهم سیاسی در زندان اوین بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای ایمان نژاد در خصوص آخرین شرایط این شهروند به هرانا اطلاع داد: «سجاد از بیماری دیسک کمر رنج می‌برد و اخیراً وضعیت بیماری‌اش بدتر شده است. با وجود نوشتن نامه‌ای به رئیس زندان برای اعزام به مرخصی درمانی جهت انجام عمل جراحی، تاکنون مسئولان از انجام این کار خودداری کرده‌اند. این مسئله تحمل دوران زندان را برای آقای ایمان‌نژاد سخت‌تر کرده است.»
سجاد ایمان نژاد، در تاریخ شانزدهم مهر سال گذشته، در ارتباط با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. او ابتدا به زندان تهران بزرگ و سپس به زندان اوین منتقل شد.

این شهروند چندی پیش توسط شعبه بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “محاربه” به ده سال حبس در تبعید به شهرستان ایرانشهر، بابت اتهام “ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد” به یک سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و پرداخت بیش از دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان دیه به هفت شاکی (مامورین انتظامی-امنیتی) محکوم شد.

سجاد ایمان نژاد، متولد ۱۳۷۰، شهروند اهل اردیبل، ساکن تهران، مجرد و دارای لیسانس معماری و نقشه کشی است.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۱/۰۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...