۱۴۰۲ آذر ۵, یکشنبه

گزارش تکمیلی هه‌نگاو از قتل یک زن توسط همسرش در زرند کرمان

یک زن میانسال که هویتش توسط هه‌نگاو بتول کمساری احراز شد، در شهر زرند استان کرمان به دلیل آنچه اختلافات خانوادگی عنوان شده، توسط همسر خود به قتل رسید.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ (۱۳ نوامبر ۲۰۲۳)، بتول کمساری، در روستای دشتخاک از توابع شهرستان زرند استان کرمان، توسط همسر خود به قتل رسید.

به گفته منابع آگاه که جزئیات جدید قتل بتول کمساری را در اختیار هه‌نگاو گذاشتند، این زن توسط همسر خود و از طریق خفه کردن به قتل رسیده است.

پیشتر، رضا یعقوبی دادستان شهر زرند در این رابطه به رسانه‌های حکومتی اعلام کرده بود که قاتل خود را به نیروهای انتظامی معرفی و انگیزه خود را، اختلافات خانوادگی عنوان کرده است. وی اشاره‌ای به هویت مقتول و همچنین نسبت قاتل با مقتول نکرده بود.

سیاست کلی کیفری جمهوری اسلامی در موضوع خشونت خانگی و زن‌کشی، حمایت از نظم مردسالاری است. این سیاست، با فقدان جرم‌انگاری خشونت خانگی و عدم تناسب جرم و مجازات در این زمینه، و همچنین عدم حمایت اجتماعی از زنان در برابر خشونت، منجر به رواج و عادی‌سازی جنایت علیه زنان شده است.

هه‌نگاو؛ شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...