۱۴۰۲ مرداد ۲۰, جمعه

دو زندانی در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز پنج شنبه نوزدهم مردادماه، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان وکیل آباد مشهد به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز پنج شنبه نوزدهم مرداد ۱۴۰۲، دو زندانی در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شدند.

هویت این زندانیان، “حمید براهویی چهل و پنج ساله، فرزند عبدالعزیز، متاهل دارای پنج فرزند و اهل شهرستان هیرمند و همچنین احمد نارویی، چهل و چهار ساله، فرزند محمد، متاهل دارای دو فرزند و اهل شهرستان زهک” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این زندانیان در سال ۱۴۰۰، از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در یک پرونده مشترک در مشهد بازداشت و توسط دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بودند. این زندانیان روز چهارشنبه هجدهم مردادماه، جهت اجرای حکم اعدام به یکی از سلولهای انفرادی زندان مشهد منتقل شده بودند.

در این گزارش آمده است، اجرای حکم اعدام این دو زندانی بدون اطلاع و ملاقات آخر آنها با خانواده های خود صورت گرفته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان از سوی رسانه های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱ دست کم ۶۱۷ شهروند از جمله ۱۳ زن و ۶ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام دو نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۶ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

خبرگزاری هرانا –: ۱۴۰۲/۰۵/۱۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...