۱۴۰۲ بهمن ۱, یکشنبه

بروجرد؛ تعقیب و گریز نیروهای انتظامی به کشته و زخمی شدن دو شهروند انجامید

خبرگزاری هرانا – در جریان تعقیب و گریز نیروهای انتظامی با دو سرنشین خودرویی در بروجرد، یکی از آن‌ها جان خود را از دست داد و دیگری زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، تعقیب و گریز نیروهای انتظامی در بروجرد به کشته شدن یک شهروند انجامید.

فرماندار بروجرد گفت: نیروهای انتظامی شهرستان بروجرد به یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ مشکوک می شوند که پس از دستور توقف به خودرو مورد نظر، راکبین آن که دو نفر بودند به اخطارهای مکرر عوامل انتظامی توجهی نکرده و اقدام به فرار می کنند.

مسلم مرادی ادامه داد: نیروهای انتظامی منظور متوقف کردن خودرو اقدام به شلیک تیر هوایی و سپس پنجر کردن لاستیک خودرو می کنند. در جریان این تعقیب و گریز سرنشینان خودرو دچار جراحت شده که پس از انتقال به بیمارستان یکی از آنها جان خود را از دست داد.

در این گزارش به هویت شهروند جان باخته اشاره ای نشده است.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.
در سال ۲۰۲۳ مجموعا ۴۰۲ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۱۲۰ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۰ کولبر، ۳۷ سوختبر و ۶۳ شهروند میشود. ۲۸۲ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۲۲۸ نفر کولبر، ۳۱ شهروند عادی و ۲۳ نفر سوختبر هستند.

به علاوه، ۱۱ سوختبر نیز در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی دچار حادثه شدند. از این میزان ۷ سوختبر کشته و ۴ سوختبر دیگر نیز مجروح شدند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۱۰/۲۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...