۱۴۰۲ دی ۹, شنبه

گزارش تکمیلی؛ شمار اعدام شدگان در زندان بیرجند به چهار تن افزایش یافت

خبرگزاری هرانا – با احتساب سه زندانی دیگر که سحرگاه امروز چهارشنبه ششم دی، احکام اعدامشان از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در زندان بیرجند به اجرا درآمد، شمار زندانیان اعدام شده در روز جاری به چهار تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز چهارشنبه ششم دی ۱۴۰۲، چهار زندانی در زندان بیرجند اعدام شدند.

هویت سه تن از آنها، اسماعیل قادر مقام (براهویی)، سی و دو ساله، فرزند سعید محمد، اهل زاهدان و ساکن بیرجند، احمد گرگیج، حدودا سی ساله، مجرد، اهل و ساکن زابل، و محمد حصاری، پنجاه و پنج ساله، متاهل، پدر دو فرزند، اهل و ساکن کرمانشاه گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، احمد گرگیج حدودا چهار سال پیش در بیرجند و محمد حصاری در سال ۱۳۹۸ در ایست بارزسی سهل آباد بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب این شهر به اعدام مجکوم شدند.

اسماعیل قادر مقام (براهویی) نیز در سال ۱۳۹۸ از بابت اتهام مذکور در نهبندان بازداشت و سپس توسط دادگاه انقلاب بیرجند به اعدام محکوم شده بود.

احکام اعدام این زندانیان بدون ملاقات آخر با خانواده های آنها اجرا شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱ دست کم ۶۱۷ شهروند از جمله ۱۳ زن و ۶ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام دو نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۶ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

هرانا ۶ دی ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...