۱۴۰۲ آذر ۸, چهارشنبه

بانه؛ دو کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی زخمی شدند

خبرگزاری هرانا – دو کولبر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در مناطق مرزی بانه زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کولبرنیوز، روز شنبه چهارم آذر ۱۴۰۲، در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در نوار مرزی “هنگه‌ ژال” بانه دو کولبر زخمی شدند.

هویت این کولبران، محمد ویسی، اهل سقز و زاهر (فامیلی نامشخص)، اهل بوکان گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، این کولبران برای مداوا به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند. آقای زاهر که از ناحیه شکم و پایین تنه جراحاتی را متحمل شده است، مورد عمل جراحی قرار گرفت.

کولبری، شغلی کاذب و مشقت بار است که مردم مناطق مرزی در پی فقدان فرصت های شغلی به آن روی می آورند و سالانه ده ها تن در مواجهه با خطرات طبیعی و یا در پی شلیک نیروهای مرزبانی کشته و‌ یا زخمی می شوند.
در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱؛ به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

به غیر خسارت های مادی، قتل حیوانات بارکش و حوادث روی داده از جمله سرمازدگی و بهمن، در این گزارش قتل ۲۱ کولبر (باربر مرزی) و زخمی شدن ۱۳۳ تن آنان توسط نیروهای مرزبانی و انتظامی ثبت شده است.

لازم به ذکر است که ۲۸ کولبر دیگر نیز به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی مانند سرمازدگی و سقوط از ارتفاع دچار حادثه شدند که از این تعداد ۲۶ کولبر زخمی شدند و ۲ کولبر جان باختند.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۹/۰۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...