۱۴۰۲ آبان ۲۵, پنجشنبه

نسرین ستوده با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه، نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر از زندان اوین آزاد شد.

آزادی خانم ستوده حدود ساعت هفت بعد از ظهر با تودیع وثیقه ملکی صورت گرفته است.
نسرین ستوده در روز یکشنبه هفتم آبان ماه، در جریان مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، نوجوان جان باخته در مترو تهران، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به مرکز انتظامی در محله شاه‌ عبدالعظیم تهران منتقل شده بود.

وی یک روز بعد از بازداشتگاه وزرا به دادسرای اوین و پس از تفهیم اتهام به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ بیست و دوم آبان ماه، به زندان اوین منتقل شد.

خانم ستوده با گشایش دو پرونده مجزا مواجه شده است. یک پرونده با اتهامات اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و تمرد از فرمان پلیس تشکیل و به شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شده است. همچنین، پرونده دیگری علیه وی در شعبه ۱۰۹۷ دادگاه کیفری ۲ مجتمع قضایی ارشاد گشوده شده که تاکنون از عناوین اتهامی این پرونده اطلاعی حاصل نشده است.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر،پیشتر نیز به واسطه فعالیتهای خود سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۸/۲۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...