۱۴۰۲ مهر ۳۰, یکشنبه

زندان اوین؛ مجید رضایی به بیمارستان امین آباد منتقل شد

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه، مجید رضایی، فعال مدنی از زندان اوین به بیمارستان آموزشی درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید رضایی، فعال مدنی به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن اعلام این خبر به هرانا گفت: “فریبا فریدونی، همسر آقای رضایی روز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه برای ملاقات حضوری به زندان مراجعه کرده بود. اما به وی اعلام کرده بودند او در انفرادی است. امروز جمعه بیست و هشتم مهرماه، به او اعلام کردند که روز چهارشنبه همسرش را به بیمارستان آموزشی درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) منتقل کرده اند.”
به گفته این منبع مطلع، “این اقدام بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است. همچنین روز جاری خانم فریدونی به بیمارستان مراجعه کرد که اجازه ملاقات به او داده نشده است. این امر موجب افزایش نگرانی خانواده و بستگان وی شده است.”

مجید رضایی در تاریخ سیزدهم مهرماه، به همراه مسیب رئیسی یگانه و مصطفی رمضان به صورت تنبیهی به سلول‌ های انفرادی زندان اوین منتقل شده بودند.

در تاریخ بیست و چهارم تیرماه، آقای رضایی توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد. وی ابتدا به زندان تهران بزرگ و چندی بعد به زندان اوین منتقل شد.

مجید رضایی، پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم با تسلیم به رای به ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد. او علاوه بر این به عنوان مجازات تکمیلی به ارائه روزانه ۴ ساعت خدمات عمومی به مدت ۳ ماه، به عنوان پاکبان تحت نظارت حراست شهرداری تهران و شرکت در دوره های مشاوره کنترل هیجان و روان در موسسه روانشناسی ماوای قم به مدت ۸ ساعت، محکوم شد.

خبرگزاری هرانا ۱۴۰۲/۰۷/۲۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...