۱۴۰۲ مهر ۲۰, پنجشنبه

ادریس منبری مدرس زبان کُردی و عضو هیئت مدیره نوژین به حبس و شلاق محکوم شد

ادریس منبری، فعال مدنی، مدرس زبان کُردی و عضو هیئت‌ مدیره انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به یک سال حبس تعزیری همراه با تبعید و ۴٠ ضربه شلاق محکوم شده است.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، اخیراً ادریس منبری، اهل سنندج (سنه) توسط شعبه ١٠٦ دادگاه کیفری دو این شهر به ریاست بهمن امیدزاده، با اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس تعزیری با محاسبه ایام قبلی بازداشت و توام با تبعید به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه (کرماشان) و همچنین، ٤٠ ضربه شلاق تعزیری درجه ٦ محکوم شد.

هه‌نگاو پیشتر به نقل از منابع مطلع، در مورد دوره بازداشت ادریس منبری، نوشت: این فعال مدنی به بازجویان اداره اطلاعات گفته است که تنها به زبان کُردی حاضر به پاسخ دادن به سوالات شما هستم و حاضر نشده با زبان فارسی با بازجویان صحبت کند.

ادریس منبری، عضو هیئت مدیره انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین سنندج، روز یک‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز یک‌شنبه ۹ بهمن همان سال، پس از ۴۳ روز بازداشت، با وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این فعال مدنی پیشتر نیز در روز پنجشنبه ٢ خرداد ٩٨، طی هجوم نیروهای اداره اطلاعات سنندج هم‌زمان با دو عضو دیگر انجمن نوژین بازداشت شده بود.

هه‌نگاو؛ پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...