۱۴۰۲ آبان ۹, سه‌شنبه

اشنویه؛ شفیع بابکری به حبس و جزای نقدی محکوم شد

شفیع بابکری شهروند اهل اشنویه (شنو) که اخیراً برای مدتی از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده بود، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به دو سال حبس و ٢٤ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز دوشنبه ٨ آبان ماه ۱۴۰۲ (٣٠ اکتبر ۲۰۲۳)، شفیع بابکری، اهل روستای “کانی‌رش” از توابع اشنویه توسط دادگاه انقلاب این شهر به ریاست قاضی رضایی به اتهام “عضویت در حزب دمکرات کُردستان ایران” به دو سال حبس تعزیری و پرداخت ٢٤ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

شفیع بابکری، روز پنج‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ (۶ جولای ۲۰۲۳)، پس از احضار به اداره اطلاعات در شهر اشنویه بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد شده بود.

پیش از شفیع بابکری، روز سه‌شنبه ۱۳ تیر ماه سال جاری، شوانه بابکری ۳۸ ساله و برادر بزرگتر وی نیز، پس از احضار به این نهاد امنیتی بازداشت شده بود.

شایان ذکر است که این دو برادر فرزند رشید بابکری معروف به “رشید منگور” از زندانیان سیاسی کُرد هستند که سال ۱۳۷۲ در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.

هه‌نگاو؛ سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...