۱۴۰۲ مهر ۲۷, پنجشنبه

میکائیل منبری به شش سال حبس و مجازات تکمیلی محکوم شد

میکائیل منبری زندانی سیاسی سابق اهل سنندج (سنه) که سال گذشته برای مدت ٧۵ روز بازداشت شده بود، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به شش سال زندان و مجازات تکمیلی محکوم شد.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، میکائیل منبری شهروند اهل روستای نیر از توابع سنندج، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر بر یاست قاضی سعیدی به اتهام “همکاری با حزب دموکرات کُردستان ایران” و “اقدام به ایجاد اغتشاش” به شش سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

همچنین، این زندانی سیاسی سابق بابت مجازت تکمیلی به دو سال منع خروج از کشور و مراجعه مستمر در بازه‌های زمانی مشخص ۴ ماهه به اداره اطلاعات محکوم شد.

میکائیل منبری، روز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱، توسط نیروهای اداره اطلاعات سنندج بازداشت و روز شنبه ۵ شهریور ماه پس از دو ماه بازداشت و شکنجه در سلول انفرادی این نهاد امنیتی به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

وی در نهایت روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ (۱۳ سپتامبر ۲۰۲۲) با وثیقه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی، موقتاً تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

میکائیل منبری ۲۵ خرداد ١٤٠٠ نیز، توسط نیروهای اداره اطلاعات سنندج بازداشت و پس از ۱۱۰ روز بازداشت روز شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ با وثیقه سنگین ۷۰۰ میلیون تومانی و موقتاً از زندان آزاد شده بود.

هه‌نگاو؛ سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...