۱۴۰۲ مهر ۱۸, سه‌شنبه

اجرای حکم اعدام دستکم ۸ زندانی در زندان‌های کرمان، کرج و رامهرمز

حکم اعدام پنج زندانی از جمله دو زندانی بلوچ اهل شهر بم به نام‌های عوض مرادی و رمضان خورشید، در زندان مرکزی کرمان و پیش از آن، حکم اعدام دو زندانی به نام‌های سامان عسگری و مظفر (نام فامیل نامشخص)، در زندان مرکزی کرج، و یک زندنای به نام صمد مرادی در زندان رامهرمز اجرا شده است.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، سحرگاه یکشنبه ٩ مهر ماه ۱۴۰۲ (١ اکتبر ۲۰۲۳)، حکم اعدام عوض مرادی و رمضان خورشید، دو زندانی بلوچ ساکن شهر بم در زندان مرکزی کرمان به اجرا در آمد.
به نوشته مجموعه خبری حال وَش، عوض مرادی و رمضان خورشید از شش سال پیش به اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر بازداشت و بعدها توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به اعدام محکوم شدند.
هویت سه زندانی دیگر اعدام‌شده در زندان مرکزی کرمان تا زمان تنظیم این خبر احراز نشده است. اتهام این سه زندانی نیز جرایم مرتبط با مواد مخدر گزارش می‌شود.
همان روز، حکم اعدام یک زندانی اهل ایذه به نام صمد مرادی در زندان مرکزی رامهرمز اجرا شده است. این زندانی ۳۰ ساله پیشتر به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود.
پیش از آن نیز، سحرگاه روز چهارشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۲، حکم اعدام سامان عسگری، ٢٩ ساله و یک زندانی دیگر با نام کوچک مظفر، ۵۶ ساله در زندان مرکزی کرج اجرا شده بود. این دو زندانی پیشتر به اتهام قتل عمد بازداشت و به اعدام محکوم شده بودند.
تا زمان تنظیم این خبر، اجرای حکم اعدام این زندانیان، در رسانه‌های حکومتی و به ویژه رسانه‌های وابسته به قوه قضاییه اعلان نشده است.

هه‌نگاو؛ سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...