۱۴۰۲ مرداد ۳۰, دوشنبه

محمد وزیری به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد

خبرگزاری هرانا – محمد (کوروش) وزیری، همسر شیرین علیزاده‌، از کشته‌ شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد (کوروش) وزیری به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

روز پنجشنبه بیست و ششم مردادماه، محمد (کوروش) وزیری، همسر شیرین علیزاده از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در چالوس، توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شد.
ماموران همزمان با بازداشت آقای وزیری، تلفن همراه وی و نزدیکان او را ضبط کردند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

گفتنی است، شیرین علیزاده، شهروند اهل اصفهان در تاریخ سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در چالوس، بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۵/۲۸

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...