۱۴۰۲ مرداد ۳۰, دوشنبه

امیرمحمد چهارنائی مفرد به دو سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه بیست و نهم مردادماه، امیر محمد چهارنائی مفرد (سرتیپی)، شهروند ساکن گرگان توسط شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. به گفته رمضان حاجی مشهدی، وکیل مدافع آقای سرتیپی، محکومیت این شهروند با در نظر گرفتن قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، به مجموعا ده ماه حبس کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه بیست و نهم مردادماه ۱۴۰۲، امیر محمد چهارنائی مفرد (سرتیپی) به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب گرگان به ریاست قاضی غلامرضا تیموری صادر و امروز یکشنبه بیست و نهم مردادماه به رمضان حاجی مشهدی، وکیل مدافع آقای سرتیپی ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هشت ماه حبس و به اتهام “توهین به بنیان گذار جمهوری اسلامی” به شانزده ماه زندان محکوم شده است.
وکیل مدافع این شهروند در خصوص رای صادره به هرانا گفت: “با در نظر گرفتن قانون کاهش مجازات حبس تعزیری، محکومیت آقای سرتیپی به مجموعا ده ماه حبس کاهش یافت.”

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی شش ماه حبس از بابت اتهام “توهین به بنیان گذار جمهوری اسلامی” در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

در تاریخ شانزدهم مردادماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند ساکن گرگان در مرجع قضایی مذکور برگزار شد. وی در جریان این جلسه از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام و توهین به بنیانگزار جمهوری اسلامی» به دفاع از خود پرداخت.

امیرمحمد چهارنائی مفرد (سرتیپی)، ۲۳ ساله و شهروند ساکن گرگان است که پیشتر توسط ماموران اطلاعات سپاه در این شهر بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه از بازداشتگاه این نهاد امنیتی آزاد شده بود.

خبرگزاری هرانا – ۱۴۰۲/۰۵/۲۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...