۱۴۰۲ فروردین ۳۱, پنجشنبه

انتقال سه شهروند بازدشت ‌شده اهل دهلران به بازداشتگاه اطلاعات این شهر

عظیم یادگاری، فرشاد آئینی و حسین باپیروند، سه شهروند اهل دهلران از زندان ایلام به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شدند. این در حالی است سعدالله آیینی، یکی دیگر از بازداشت‌شدگان اهل دهلران کماکان در زندان ایلام به سر می‌برد.

 

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز چهارشنبه ٣٠ فروردین ماه ١٤٠٢ (١٩ آوریل ٢٠٢٣) عظیم یادگاری، فرشاد آئینی و حسین باپیروند، از زندان مرکزی ایلام به بازداشتگاه اطلاعات شهرستان دهلران منتقل شد.
این سه شهروند به همراه سعدالله آیینی، از روز یکشنبه ٢٧ فروردین ماه ١٤٠٢، به نشانه اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی و تمدید قرار بازداشت دو ماهه خود، در زندان مرکزی ایلام آغاز کردند.
گفته می‌شود انتقال عظیم یادگاری، فرشاد آئینی و حسین باپیروند با تصمیم شورای تامین فرمانداری دهلران در جلسه روز سه‌شنبه ٢٩ فروردین انجام گرفته است.
همچنین، سعدالله آیینی تحت فشار نهادهای حکومتی جهت اخذ اعترافات اجباری قرار دارد.
مردم دهلران در چند روز گذشته با حضور مقابل فرمانداری و دادگستری این شهر و همچنین اعتراضات خیابانی، خواهان آزادی بدون قید و شرط چهار زندانی شدند.
این چهار شهروند در شامگاه سه‌شنبه ٢۵ بهمن ماه ١٤٠١ (١٤ فوریه ٢٠٢٣) توسط نیروهای حکومتی مستقر در دهلران ربوده شدند و پس از بازجویی به زندان مرکزی ایلام انتقال یافتند.

هه‌نگاو؛ چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...