۱۴۰۲ اردیبهشت ۴, دوشنبه

بلاتکلیفی پنج ماهه شیرکو روشنی در بازداشتگاه

شیرکو روشنی، اهل مریوان در حالی که پنج ماه اخیر را در بازداشت سپری کرده، کماکان در بلاتکلیفی به سر می‌برد. وی اخیرا بار دیگر از زندان مریوان به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده است.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، شیرکو روشنی، شهروند ۳۱ ساله و بازداشت‌شده اهل مریوان، مجددا از زندان به بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان انتقال یافته است.
انتقال مجدد این شهروند در حالی است که هفته گذشته از بازدشتگاه اطلاعات مریوان به زندان این شهر منتقل شده بود. وی مدتی از دوره بازداشت خود را نیز، در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج سپری کرده است.
به گفته یک منبع مطلع، این انتقال دوباره در حالی انجام گرفته که مراحل تودیع وثیقه و آزادی موقت آقای روشنی از زندان مریوان در حال انجام بوده است.
این منبع افزود که بازجویی از شیرکو روشنی در اداره اطلاعات دو بار پایان یافته، با این وجود مسئولان این نهاد حکومتی در آزادی موقت وی کارشکنی کرده و قرار بازداشت را تمدید می‌کنند.
هه‌نگاو مطلع شده است که، این شهروند در تمام دوره بازداشت از حق دسترسی به وکیل، ملاقات حضوری و سایر حقوق ابتدایی خود محروم بوده است.
شیرکو روشنی در روز یکشنبه ٢٠ آذر ماه ١۴٠١، توسط نیرو‌های اداره اطلاعات در شهر مریوان بازداشت شده بود.

هه‌نگاو؛ یک‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...