۱۴۰۲ فروردین ۵, شنبه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی عادل گرگیج در زندان زاهدان

خبرگزاری هرانا – عادل گرگیج، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری، همچنان در زندان زاهدان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، عادل گرگیج کماکان در بند ۹ زندان زاهدان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “عادل نان آور و سرپرست خانواده اش بوده و مادر وی نیز بیمار است. پیشتر در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، به دلیل شکنجه های روحی و جسمی و نگهداری در سلول انفرادی حال عادل وخیم گزارش شده بود.”

عادل گرگیج معروف به باسط، فرزند عبدالرحمن و اهل زاهدان در تاریخ ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در زاهدان بازداشت شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱
بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

خبرگزاری هرانا –۱۴۰۲/۰۱/۰۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...