۱۴۰۱ مهر ۵, سه‌شنبه

اعتراضات سراسری؛ سپهر طاهری و داریوش طاهری در دهدشت بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – سپهر طاهری و داریوش طاهری، شهروندان اهل دهدشت روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه در ارتباط با اعتراضات سراسری در این شهر، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱، سپهر طاهری و داریوش طاهری، شهروندان اهل دهدشت واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، در ارتباط با اعتراضات سراسری در این شهر بازداشت شدند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان به هرانا گفت: “سپهر و داریوش طاهری پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتتقل شدند؛ بی خبری از سرنوشت این شهروندان، به افزایش نگرانی های خانواده این افراد منجر شده است.”

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

داریوش طاهری پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود، سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.
رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

خبرگزاری هرانا 05.07.1401

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...