۱۴۰۱ شهریور ۲, چهارشنبه

احراز هویت دو تن از اعدام شدگان زندان رجایی شهر کرج


خبرگزاری هرانا – هویت دو تن از پنج زندانی که امروز چهارشنبه ۲ شهریورماه، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند، احراز شد. این زندانیان پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، هویت دو زندانی از پنج زندانی که سحرگاه امروز چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند، محرز شد.

در این گزارش هویت آنها “محمدرضا شهرام‌فر از بند ۱ و هادی جزئی” عنوان شده است. آنها پیشتر از بابت اتهام قتل توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند.

روز جاری خبرگزاری رکنا از اعدام این زندانیان خبر داده بود. بر اساس این گزارش، این پنج زندانی در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.
بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

هرانا ۱۴۰۱/۰۶/۰۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...