۱۴۰۱ مرداد ۱۰, دوشنبه

تداوم بی خبری از سرنوشت چهار بازداشت شده منطقه صومای برادوست

خبرگزاری هرانا – محسن مظلوم، پژمان فاتحی، وفا آذربار و هژیر فرامرزی، چهار عضو یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان از ۸ روز پیش به بهانه اتهاماتی امنیتی در بازداشت نهادهای امنیتی بسر می‌برند. این افراد در تاریخ ۱ مردادماه، توسط سازمان اطلاعات فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در منطقه صومای برادوست ارومیه بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱، چهار عضو یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان به بهانه اتهاماتی امنیتی کماکان در بازداشت نهادهای امنیتی بسر می‌برند.

هویت این افراد محسن مظلوم (معروفی) ۲۷ ساله اهل مهاباد، پژمان فاتحی ٢٧ ساله‌ اهل کامیاران، وفا آذربار ٢٨ ساله‌ اهل بوکان و هژیر فرامرزی ٢٨ ساله‌ اهل دهگلان توسط هرانا احراز شده است.
این افراد در تاریخ ۱ مردادماه، توسط سازمان اطلاعات فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در منطقه صومای برادوست شهرستان ارومیه بازداشت شدند.
یک منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت این افراد به هرانا گفت: “خانواده‌ این افراد طی یک هفته اخیر به طور مکرر به اداره اطلاعات ارومیه مراجعه کرده‌اند، اما هیچ پاسخی از طرف ماموران امنیتی در خصوص سرنوشت این افراد دریافت نکرده اند. تنها به آنها گفته شده است در اینجا حضور ندارند.”

سازمان اطلاعات فراجا پیشتر در اطلاعیه‌ای اتهامان این افراد را “جاسوسی برای یک کشور خارجی” عنوان کرده بود.

در تاریخ ۱ مردادماه ۱۴۰۱، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران ضمن اعلام خبر بازداشت این افراد مدعی شده بود: “شبکه‌‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط سربازان گمنام امام زمان شناسایی و کلیّه‌ی عناصر عملیاتی بازداشت شدند.”

همچنین این خبرگزاری مدعی شده بود: “اعضای این شبکه که از طریق یکی از کشورهای همسایه با عوامل سازمان جاسوسی – تروریستی موساد در ارتباط بوده و از اقلیم کردستان وارد کشور شده بودند، با بهره‌گیری از بروزترین تجهیزاتِ عملیاتی و ارتباطی و قوی‌ترین مواد انفجاری، قصد انجام اقدامات خرابکارانه و عملیات تروریستی بی‌سابقه‌ای در برخی نقاط حسّاس و اهدافِ از پیش تعیین شده را داشتند که با عملیات چند مرحله‌ای جملگیِ آنها دستگیر، تسلیحات، مواد انفجاری، تجهیزات فنّی و ارتباطی آنها نیز به طور کامل کشف و ضبط شده است.”

حزب کومله کردستان ایران، از احزاب اپوزیسیون کردستان که بازداشت شدگان به عضویت در این تشکل متهم شده اند در واکنش به گزارشات رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی، با صدور بیانیه ای اتهامات مطروحه علیه چهار بازداشت شده فوق الذکر را رد کرده و در خصوص سناریوسازی نهادهای امنیتی برای بازداشت شدگان هشدار داد.

هرانا ۹ مرداد ۱۴۰۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...