۱۴۰۰ تیر ۲۴, پنجشنبه

در سایه مدیریت نامناسب توزیع جیره دولتی؛ درگیری در زندان ارومیه یک کشته و ۱۶ مصدوم برجای گذاشت


امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه، توزیع نامناسب جیره مواد غذایی، توسط مسئولان زندان ارومیه، موجب بروز درگیری در میان شماری از زندانیان و کشته شدن ۱ زندانی و مصدومیت ۱۶ زندانی دیگر شد.

این امر منجر به کشته شدن ۱ زندانی و مصدومیت ۱۶ زندانی دیگر شده است. هویت زندانی کشته شده “کریم بابایی” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در خصوص رخداد امروز به هرانا گفت: «جیره خرما به صورت نابرابر تقسیم شده و به شماری از زندانیان نرسیده است، همین امر باعث ایجاد درگیری فیزیکی میان زندانیان شده است. در جریان این درگیری کریم بابایی از ناحیه سر ضربه خورده و جانش را از دست داده. یک زندانی دیگر نیز با ضربات چاقو مجروح شده و ۱۵ زندانی دیگر با آب داغ دچار سوختگی در نواحی مختلف بدن شده اند.

کیفیت و کمیت جیره مواد غذایی در میان زندانیان زندان ارومیه همواره یکی از مشکلات اصلی محبوسین این زندان بوده است. شرایط اقتصادی نامناسب زندانیان و خانواده های آنان در خارج از زندان علی الخصوص طی سالیان اخیر منجر به عدم توانایی مالی در تامین هزینه های بسیاری از زندانیان شده و بر مشکلات آنان بیش از پیش افزوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...