۱۳۹۹ دی ۲۲, دوشنبه

محکومیت برای ۳جوان اهل شوش

 

سه زندانی جوان از شهروندان شهرستان شوش، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸، به اتهام آتش زدن عکس خامنه ای، در مجموع به ۴۰ سال زندان محکوم شدند.

رعد حمدانی ۲۳ ساله، قصی خسرجی ۱۹ ساله و سجاد دبات ۲۰ ساله، سه جوان اهل شوش هستند که پس از شرکت در اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸، در اعتراض به گران شدن بنزین توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت شدند.

به گفته منابع مطلع، این سه جوان پس از بازداشت در تظاهرات به مدت چندین ماه در بازداشتگاه اطلاعات، زیر شدیدترین شکنجه های قرار داشتند. آنها مجبور به اعترافاتی مبنی بر تخریب اموال عمومی حین تظاهرات شدند.

این سه زندانی سپس در دادگاه انقلاب دزفول به دلیل به آتش کشیدن عکس خامنه ای و شرکت در تظاهرات، به اتهام "محاربه و اقدام علیه امنیت کشور" محاکمه شدند.

دادگاه انقلاب دزفول رعد حمدانی را به ۲۰ سال، قصی خسرجی را به ۱۰ سال و سجاد دبات را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد. در مجموع ۴۰ سال محکومیت به این سه جوان از شهرستان شوش داده شده است.

رعد حمدانی، قصی خسرجی و سجاد دبات هم اکنون در زندان مسجدسلیمان، برخلاف اصل تفکیک جرائم در بند زندانیان جرائم عادی محبوس هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...