۱۳۹۹ آذر ۲۳, یکشنبه

در یک جنایت دیگر روح الله زم اعدام شد

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از خبرگزاری قوه قضاییه، سحرگاه روز شنبه ۲۲ آذر۹۹ روح الله زم موسس و گرداننده کانال آمد نیوز اعدام شد

روز شنبه ۱۸ آذر ۹۹، غلامحسین اسماعیی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرده بود که حکم اعدام روح الله زم توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.

روح الله زم در تیرماه سال ۹۹ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اعدام محکوم شد.

اتهاماتی که دادگاه به روح الله زم وارد کرده بود عبارت بود از:

«افساد فی الارض» در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور؛ نشر اکاذیب به طور گسترده؛ معاونت در تخریب؛ معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور؛ تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور؛ جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشور‌های منطقه؛ جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری؛ همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری؛ اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی؛ مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام؛ عضویت و همکاری با کانال معاند سحام با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور؛ مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی ماه سال ۹۶؛ مشارکت در جمع آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده با هدف برهم زدن امنیت کشور؛ مشارکت در نشر اکاذیب به طور گسترده؛ توهین به مقدسات اسلام؛ تحصیل مال از طریق نامشروع و شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی.

اعدام روح الله زم در حالی اجرا شد که این حکم در دیوان عالی کشور بیش از ۳ ماه توسط دستگاه قضاییه مسکوت مانده بود و نهادهای حکومتی تا لحظه اجرای حکم اعدام از انتقال او به بند عمومی خودداری کرده بودند.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات روح الله زم در تاریخ ۲۱ بهمن۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

متعاقبا در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ دومین جلسه، در تاریخ ۵ اسفند ۹۸ سومین جلسه، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۹ چهارمین جلسه ، در تاریخ ۱۳ خرداد ۹۹ پنجمین جلسه و در تاریخ ۲۰ خرداد ۹۹ ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات روح الله زم در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و نهایتا در تیرماه ۹۹ توسط دادگاه انقلاب تهران به ریاست صلواتی به اعدام محکوم شد.

روح الله زم فرزند محمدعلی متولد ۵ مرداد ۵۷، متاهل و دارای دو فرزند و فوق دیپلم بود.

خبر بازداشت روح الله زم روز دوشنبه ۲۲ مهر ماه توسط سازمان اطلاعات سپاه اعلام شد. سازمان اطلاعات سپاه در یک طرح جنایتکارانه فریب از طریق یک زن بنام شیرین نجفی وی را از فرانسه به نجف کشانده و در آنجا بازداشت کردند. ساعاتی پس از انتشار این خبر، ویدئویی از اعترافات منتسب به وی در خبرگزاریهای داخلی حکومتی منتشر گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...