۱۳۹۹ اردیبهشت ۱۷, چهارشنبه

حکم ضدانسانی « کورکردن » یک زن جوان در مشه

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، حکم ضدانسانی کورکردن یک زن جوان در مشهد صادر شد.

روزنامه خراسان در این رابطه نوشت: «سیدخلیل سجادپور قاضی شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی در حکمی قاطع رای به قصاص بینایی کامل دو چشمان زن جوانی داد که ظرف اسید را روی صورت همسرش ریخته بود.»
به گزارش روزنامه خراسان بیدادگاه، ابتدا این زن ۳۰ ساله را به پرداخت دیه سنگین و تحمل ده سال حبس محکوم کرد، اما پس از فرجام خواهی خانواده همسر، این زن نگونبخت به کورشدن دو چشم خود محکوم شد.
در دادگاه دوم این زن جوان اظهار داشت که همسرش او را کتک می‌زد، اذیت می‌کرد و بلاهای زیادی سرش آورده بود….
روزنامه خراسان سپس  نوشت:‌ «در نهایت قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری خراسان رضوی، رای به قصاص بینایی دو چشم متهم داد به گونه ای که حدقه چشمان بماند!»
قضات در نهایت گفتند: «بنا بر تاکیدات ابراهیم رئیسی به این ترتیب این رای تجربه ای برای دانشجویان و دانش اندوزان حقوقی و قضایی و درس عبرتی برای تبهکاران خواهد بود!!!»
سوال اینجاست که اگر این رای و عدل ولایت فقیه است، پس چرا مزدوران سپاهی و بسیجی وابسته به حکومت که به صورت زنان مظلوم و بیگناه در اصفهان و سایر شهرها اسید پاشیدند و آنها را کور کردند، هنوز بصورت آزادانه در شهرها می‌گردند و این «درس عبرت» و «تاکیدات ابراهیم رئیسی» رئیس قاتل قوه قضائیه شامل حال آنها نمی‌شود؟
واقعیت این است همانطور که از دو جمله انتهایی این گزارش پیداست، چیزی که در نظام ولایت فقیه رنگ ندارد حقوق بشر و حقوق مدنی و کنوانسیون های بین المللی و حقوق بشری است.
در کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی قید شده: «هیچکس را نمیتوان مورد آزار و شکنجه و یا مجازات و رفتارهای ظالمانه و غیرانسانی قرار داد.»
در کنوانسیون ملل متحد علیه شکنجه نوشته شده است:  از زمان اجرای این کنوانسین، ممنوعیت قطعی علیه شکنجه و دیگر قوانین و رفتارها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز به عنوان اصل حقوق بین‌الملل عرفی پذیرفته شده‌است.
کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، سازمانها و ارگانهای بین المللی را فرامیخواند تا با گذاشتن فشار بر روی ایران موجب پایان این احکام وحشیانه شوند.
ما، این احکام ظالمه از جمله قطع عضو و یا نقص عضو را احکام کاملا ضدانسانی و مغایر با حقوق اولیه بشر می‌دانیم که تنها از نظامهای دیکتاتوری مانند ایران که رئیس قوه قضاییه اش یک قاتل است سرمی‌زند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...