۱۳۹۸ خرداد ۴, شنبه

اهدای بزرگترین جایزه حقوق بشر کانون وکلای بروکسل به نسرین ستوده

جایزه بین‌المللی حقوق بشر در کاخ دادگستری بلژیک در پایتخت این کشور به نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین اهدا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ برابر با ۲۴ ماه مه ۲۰۱۹، کانون وکلای بروکسل، در حضور اعضای کانون وکلای این شهر، چند تن از مقامات بلژیکی و شماری از ایرانیان حاضر در سالن کاخ دادگستری بلژیک، بزرگ‌ترین جایزه حقوق بشر کانون وکلای بروکسل را در حالی به نسرین ستوده اعطا کرد که این وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در بند زنان زندان اوین محبوس است.
بر روی صندلی خالی نسرین ستوده دسته گلی قرار گرفت
شماری از ایرانیان مقیم بلژیک نیز برای حمایت از نسرین ستوده و سایر زندانیان سیاسی در سالن حاضر شده‌بودند.
خانم ستوده در مجموع به ۳۸ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده‌است.
تا کنون شمار زیادی از شهروندان ایرانی و غیرایرانی از سراسر جهان؛ نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین المللی به محکومیت سنگین خانم ستوده اعتراض کرده‌اند.
عفو بین‌الملل پیش‌تر بازداشت نسرین ستوده مدافع حقوق بشر را ظالمانه خوانده و در تازه‌ترین بیانیه‌اشخواستار فشار اروپا برای آزادی نسرین ستوده شده‌است.
میشل فورژه از کار حرفه‌ای و شجاعانه نسرین ستوده سخن می‌گوید:
نمایشگر ویدیو
00:00
00:45
شهردار پاریس پیش از این با صدور بیانیه‌ای از اعطای شهروندی افتخاری پاریس به نسرین ستوده وکیل دادگستری زندانی در ایران، به علت نقش‌اش در دفاع از حقوق بشر در ایران خبر داده و روز دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ با بیان اینکه استقامت نسرین ستوده در دفاع از آزادی های اساسی و حقوق زنان برای همه الهام بخش است، اعطای شهروندی افتخاری به خانم ستوده را دفاع از فعالیت های او و پیامی برای آزادی او از زندان ذکر کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...