۱۳۹۷ شهریور ۱۶, جمعه

وجود ۲۲ هزار کلاس درس فرسوده در تهران/مقاوم‌سازی مدارس ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران گفت: از مجموع ۵۳ هزار کلاس درس دولتی واقع در استان تهران، حدود ۲۲ هزار کلاس درس فرسوده، نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند که اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس مذکور نیاز است.

علی شهری (مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اتمام تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام مدارس گفت: پروژه‌های بسیاری در استان تهران آماده تحویل به آموزش و پرورش شده و در مهرماه ۱۳۹۷ پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود. همچنین تعداد ۲۰۳ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۲۲۱۶ کلاس درس و ۳۲۷ هزار و ۷۱۴ متر مربعزیربنا در استان تهران در دست اجرا است.


وی ادامه داد: از این تعداد، ۴۱ پروژه آموزشی با ۳۹۷ کلاس درس و زیربنای ۸۱ هزار و ۱۵ مترمربع در شهر تهران و ۱۶۲ پروژه آموزشی با ۱۸۱۹ کلاس درس و ۲۴۶ هزار و ۶۹۹ مترمربع در شهرستان‌های استان تهران واقع شده است. با توجه به اعتباراتی که دولت و خیرین مدرسه‌ساز در این بخش تزریق کرده‌اند، در تلاش هستیم تا بتوانیم با سرعت، تعداد پروژه‌های بیشتری را آماده و به آموزش و پرورش تحویل دهیم.
مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران تاکید کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در تلاش است تا با ساخت مدارس جدید، تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده، وضعیت فضاهای فیزیکی مدارس استان تهران را بهبود بخشد، به همین منظور تعداد ۶۷ پروژه آموزشی با ۷۷۵ کلاس درس در مهر ۹۷ آماده و تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه عمده این پروژه‌های آموزشی در مناطقی احداث شده است که به شدت نیازمند فضاهای آموزشی جدید است، گفت: در مهر ۹۷ مدارسی که در استان تهران تحویل آموزش و پرورش خواهند شد، در شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، پرند، پیشوا، جوادآباد، چهاردانگه، دماوند، رودهن، شهرری، شهر قدس، شهریار، فیروزکوه، قرچک، کهریزک، ملارد، ورامین، مناطق یک، ۴، ۵، ۱۱، ۱۲ و ۱۹ تهران واقع شده‌اند.
شهری اضافه کرد: همچنان عملیات عمرانی بر روی دیگر پروژه‌های آموزشی فعال در استان تهران در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم با کمک دولت و خیرین مدرسه‌ساز تعداد پروژه‌های بیشتری را تحویل آموزش و پرورش دهیم تا تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس کاهش پیدا کند. یکی دیگر از نکات مهم، تلاش برای تکمیل فضاهای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر استان تهران است. در این راستا، ۹ پروژه آموزشی با ۱۴۸ کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر پاکدشت، پردیس، پرند و شهریار در مهر ۹۷ برای بهره‌برداری تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که هزینه نهایی برآورد شده برای تکمیل پروژه‌ها چقدر بوده است؟ گفت: از مجموع ۵۳ هزار کلاس درس دولتی واقع در استان تهران، حدود ۲۲ هزار کلاس درس فرسوده، نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی هستند که اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مدارس مذکور نیاز است. به طور کلی برنامه‌ریزی و ساخت فضاهای آموزشی تفاوت بسیاری با احداث فضاهای مسکونی و غیره دارد و می‌بایست موارد متعددی در ساخت فضای فیزیکی مدارس مورد توجه قرار گیرد. به همین منظور، بهترین مواد اولیه در ساخت فضاهای آموزشی لحاظ می‌شود.
شهری با بیان افزایش سهم خیرین در سال جاری به نسبت سال گذشته گفت: خیرین مدرسه‌ساز از ابتدای شکل‌گیری تاکنون، در احداث ۱۵۶۸ پروژه آموزشی با ۱۸ هزار و ۳۴۰ کلاس درس استان تهران مشارکت داشته‌اند، اما در بیستمین جشنواره خیرین که تیرماه ۹۷ در تهران برگزار شد، خیرین مدرسه‌ساز اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان تعهد کردند که امیدواریم قسمت عمده‌ای از این تعهدات تحقق یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...