۱۴۰۰ شهریور ۲۷, شنبه

احضار ۱۲ شهروند به دادگاه انقلاب اردبیل


 حسین بالاخانی عیسی لو، مصطفی پروین، مرتضی پروین، حامد حیدری باریس، محمد جولانی اوجاق، پرویز سیابی گرجان، سبحان بخشی، مهدی هوشمند، بهمن خیرجو، مجتبی پروین، عسگر اکبرزاده خضرآبادی و سجاد جولانی اوجاق، ۱۲ تن از فعالین ترک (آذربایجانی)، طی ابلاغیه ای به شعبه دوم دادگاه انقلاب اردبیل احضار شدند. طی این ابلاغیه از این شهروندان خواسته شده تا روز دوشنبه ۲۹ شهریورماه، جهت ارائه دفاعیات خود در این شعبه حاضر شوند.

در این ابلاغیه از این شهروندان خواسته شده تا صبح روز دوشنبه ۲۹ شهریورماه، جهت ارائه دفاعیات خود در خصوص اتهام “توهین به رهبری” در این شعبه حاضر شوند.

این شهروندان پیشتر نیز در تاریخ ۱ اردیبهشت‌ماه، طی ابلاغیه ای به شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل احضار شده بودند. آن‌ها در ابلاغیه به “مشارکت در اخلال در نظم عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال، مشارکت در ایراد صدمه بدنی عمدی به خود، توهین و تمرد نسبت به مأموران انتظامی حین انجام وظیفه، توهین به رهبری و مشارکت در اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی” متهم شده بودند.

احضار این شهروندان در رابطه با تجمعات مهرماه ۹۹ در مناطق ترک نشین کشور صورت گرفته است. در ادامه اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین در واکنش به تحولات منطقه، طی روزهای چهارشنبه ۹ مهرماه تا روزهای ۱۳ و ۲۷ مهرماه ۹۹ تعداد پرشماری بازداشت شدند.

هرانا پیشتر در گزارشی هویت ۸۱ تن از بازداشت شدگان در شهرهای اردبیل، تبریز، تهران، ارومیه، مشکین شهر، رشت، پارس آباد مغان، هادی شهر، جلفا، کلیبر و زنجان را احراز کرد. این بازداشت‌ها در خیابان، محل کار یا منازل این افراد صورت گرفته و خشونت زیادی در زمان بازداشت این افراد توسط نیروهای انتظامی-امنیتی اعمال شده است که در مواردی به شکستگی دست یا بینی منجر شده است.

بنا بر اصل ۲۷ قانون اساسی شرکت در اجتماعات و راهپیمایی ها، بدون حمل سلاح آزاد است و مسالمت آمیز تلقی می‌شود.

تیرماه سال گذشته نیز در جریان تجمعاتی مشابه در شهرهای تهران و تبریز شماری از شهروندان بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار آزاد شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...