۱۴۰۰ شهریور ۲۱, یکشنبه

فاطمه سپهری به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شد


 فاطمه سپهری، فعال مدنی طی ابلاغیه‌ای الکترونیکی به شعبه ۹۰۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد احضار شد. از خانم سپهری خواسته شده است تا ظرف مدت ۵ روز جهت اخذ آخرین دفاعیات در این شعبه حاضر شود.

فاطمه سپهری و جواد لعل محمدی روز یکشنبه ۱۰ مردادماه، در جریان یک تجمع اعتراضی در حمایت از مردم خوزستان و اعتراض به شرایط کشور در مشهد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. این تجمع که عصر روز یکشنبه در پارک ملت مشهد برگزار شده بود با ورود نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد. این فعال مدنی پس از انتقال به بیمارستان شریعتی مشهد، به دلیل حال نامساعد جسمی آزاد شد.

خانم سپهری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی که یکی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیت الله علی خامنه‌ای است، به همین دلیل در مرحله بدوی توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این محکومیت توسط شعبه ۳۵ دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به ۳ سال و شش ماه حبس تقلیل یافت. نهایتا اردیبهشت‌ماه سال گذشته حکم حبس و شلاق فاطمه سپهری به مدت ۵ سال و به صورت مشروط تعلیق شده و این فعال مدنی از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سجاد ایمان نژاد در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – سجاد ایمان نژاد، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و متهم سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی از رس...